Deblocare Telefon Vodafone

2012-04-18 09:02

Nu prea îmi sta in fire dar simt ca este cazul să mă plâng online despre relația mea cu furnizorul meu de telefonie mobilă.

Am cumpărat acum 3-4 ani un telefon Samsung SGH i450V, asociat la un contract nou de telefonie mobilă (cu o perioadă contractuală de 2 ani).

Astăzi m-am gândit să îi dau o nouă utilitate acestui telefon și am sunat la Vodafone România, să le solicit deblocarea. Spre surprinderea mea am aflat că trebuie să plătesc o taxă de 10€ pentru deblocare și că este dreptul operatorului să solicite această taxă.

Mie mi se pare un abuz enorm solicitarea unei taxe (oricât de mici) pentru utilizarea terminalului după expirarea perioadei contractuale, este ca și cum Ford mi-ar cere 100€ ca să pot merge în alt service după expirarea garanției mașinii.

Pe scurt:
  • Vodafone îmi cere taxă ca să pot utiliza un produs achiziționat (proprietate personală), fără să mai fiu legat contractual de ei.
  • Această practică poate fi asimilată foarte ușor haiduciei hoției.
  • Angajații Vodafone au tendința de a discuta de pe o poziție superioară, având un dialog imperativ, și nu, cum ar fi normal, ca parteneri. La o adică avem un contract împreună: eu le dau niște bani iar ei prestează niște servicii pentru acești bani. În nici un caz nu putem considera că Vodafone îmi oferă serviciile din mărinimie sau ca un favor.
Le-am scris online și sunt curios cum o să susțină faptul că este obligația mea de a plăti taxa respectivă dacă vreau sa folosesc terminalul în afara rețelei lor.

Cred că o să iau exemplu de la CC și o să redau exact cum decurge problema... Poate ajută pe cineva în viitor.

UPDATE 1:
Mă întreba astăzi un coleg de ce nu merg la un „meseriaș” să mi-l deblocheze pentru o sumă modică. Răspunsul ar fi simplu: din principiu! Este jignitor să ceri taxă unui client să își poată utiliza telefonul achiziționat acum mulți ani. Bineînțeles treaba asta mă duce cu gândul la strategia stupidă de fidelizare: te numesc client gold și îți dau cu tifla când vrei să deblochezi un telefon vechi.

UPDATE 2:
Am primit un răspuns generic de la Vodafone. Răspunsul este conform cu așteptările: mă direcționează către site-ul companiei pentru clauzele contractuale și îmi comunică că Vodafone percepe diverse taxe de deblocare în funcție de momentul achiziției și dacă sunt libere sau nu de serviciile Vodafone.

În principiu au eșuat în a-mi spune conform cărei clauze contractuale/legale îmi percep această taxă.

P.S.
Probabil există acea clauză pe undeva dar aș dori ca „partenerul meu” Vodafone să mă ajute cu identificarea acesteia. :)

P.P.S
Am uitat sa precizez: de această dată am pus și protecția consumatorului în copie deoarece mi se pare abuz atât taxa precum și incapacitatea Vodafone de a-mi preciza conform conform cărei clauze contractuale/legale îmi percepe această taxă.